O jodze

 

Hatha-joga

Joga jest systemem filozoficznym wyrastającym na gruncie filozofii indyjskiej, w związku z czym uznaje prawo karmy i koła wcieleń (reinkarnacja). Nie jest jednak religią. Joga zajmuje się zwiazkami pomiędzy ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Praca z ciałem (hatha – joga) przyjmowana jest jako praktyczny zestaw asan (pozycji jogi), mających przede wszystkim na celu pozbycie się wszelkiego rodzaju uciążliwości i zachowanie zdrowia. 

 

Zajecia hatha-jogi w Yoga Balance - Joga Bytom

Do naszych zajęć hatha-jogi w Yoga Balance możesz przystąpić w każdym momencie, tzn. bez  wcześniejszego przygotowania fizycznego. Zajęcia prowadzone są spokojnie, głównie kładziemy nacisk na poprawne i "świadome" wykonanie asany, tzn. objaśniamy technikę wykonania oraz pracę w asanie z oddechem.

 

Asztanga-joga

Asztanga-joga jest dynamiczną formą jogi, która polega na wykonywaniu gotowych sekwencji asan (serii asztanga jogi) zgodnie z oddechem ujjayi. Ruch i oddech podczas wykonywania serii asztanga jogi stają się jednością (tzw. viniyasa), a koncentracja przenika do wewnątrz. Dlatego często asztanga joga nazywana jest "medytacją w ruchu". Ze względu na wykonywanie asan w sposób bardziej energetyczny, asztanga joga wymaga od praktykujących więcej siły i sprawności fizycznej niż inne rodzaje jogi. Przynosi za to szybciej widoczne efekty dla ciała – oczyszcza je, spalamy więcej kalorii, rzeźbimy ładną sylwetkę, wzmacniamy mięśnie jednocześnie pracując nad ich elastycznością.

 

Zajęcia asztanga jogi dla początkujących w Yoga Balance

Nasze zajęcia asztanga jogi dla początkujących obejmują wykonanie powitania słońca A i B (surija namaskra A i B), sekwencję początkową, pierwszą serię asztanga jogi (Joga Czikista) do navasany oraz sekwencję końcową. Ze względu na swą dynamikę oraz wykonywanie asan w sposób bardziej energetyczny, zajęcia przeznaczone są dla osób praktykujących hatha-jogę od co najmniej miesiąca.

 

Zajęcia asztanga jogi dla zaawansowanych w Yoga Balance - Ashtanga Bytom

Zajęcia asztanga jogi dla zaawansowanych w Yoga Balance obejmują powitania słońca A i B, sekwencję początkową, całą pierwszą serię Joga Czikitsa oraz sekwencję końcową. Zajęcia przeprowadzane są w sposób dynamiczny, bez objaśniania techniki wykonania asan i oddechu ujayii. Zajęcia przeznaczone są dla osób, które przez co najmniej miesiąc uczestniczyły w zajęciach asztanga jogi dla początkujących.