Częste pytania

1. Czy na zajęcia w Yoga Balance musze się wcześniej zapisywać lub kontaktować telefonicznie?

Nie ma takiej potrzeby. Zajęcia odbywają się według obowiązującego na stronie internetowej grafiku i wystarczy po prostu przyjść na kilka lub kilkanaście minut przed rozpoczęciem. Grafik zajęć znajdziesz również na naszym fun page'u na Facebooku.

2. Czy przychodząc na zajęcia muszę być bardzo wysportowany i rozciągnięty?

Nie. Do zajęć hatha-jogi w Yoga Balance mogą przystępować wszyscy bez względu na stopień zaawansowania czy umiejętności. Nie ma też znaczenia wiek i tusza.

3. Czy w Yoga Balance funkcjonują grupy wiekowe?

W Yoga Balance nie ma podziału na grupy wiekowe. Prowadzimy tylko zajęcia ogólne hatha-jogi, czyli takie do których możne przystąpić każdy, bez względu na stopień umiejętności oraz ashtanga jogę dla początkujących.

4. Czy muszę mieć swoją matę?

Jeżeli posiadasz swoją matę - weź ze sobą, jeżeli nie – udostępniamy nasze. Liczba mat w Yoga Balance jest jednak ograniczona i w przypadku pojawienia się większej ilości osób może ich po prostu nie wystarczyć. Dlatego jeżeli podejmujesz decyzję o praktyce jogi "na dłużej", zalecamy kupienie swojej maty.

5. Czy na mój karnet może wejść na zajęcia znajomy lub ktoś z rodziny?

Nie - nie ma takiej możliwości. Wszystkie karnety w Yoga Balance są imienne i upoważniają do udziału w zajęciach indywidualnie oznaczoną osobę.

6. Jak często muszę uczestniczyć w zajęciach, aby zauważyć widoczny efekt?

W praktyce jogi liczy się przede wszystkim systematyczność, dlatego żeby zobaczyć efekt najlepiej uczęszczać regularnie, w stałych odstępach czasowych - 2 lub 3 razy w tygodniu (np. w poniedziałki i środy). Każda osoba odznacza się indywidualnymi predyspozycjami ciała, dlatego niektórzy zobaczą efekt prędzej, niektórzy trochę później.

7. Czy praktykując jogę można schudnąć?

Wykonywanie asan (pozycji jogi) wiąże się z wysiłkiem fizycznym, wobec czego spalamy kalorie. Ponad to, na 2 lub 3 godziny przez zajęciami nic nie jemy. Praktykowanie samej hatha-jogi np. 2 razy w tygodniu nie spowoduje jednak, że pozbędziemy się sporej nadwagi. Joga zdecydowanie wspomaga odchudzanie tym, iż działa stymylująco na całe ciało człowieka - wspomaga działanie narządów wewnętrznych i reguluje gospodarkę hormonalną organizmu. W związku z tym zaleca się jogę jako część szeroko pojętego planu odchudzania, obejmującego dietę i wysiłek fizyczny. Efekt w postaci utraty wagi na pewno zaobserwujemy szybiej praktykując dynamiczne formy jogi, takie jak ashtanga joga.

8. Czy jogę praktykują też mężczyźni?

Oczywiście, że tak. Prawdą jest, że w naszej kulturze większość praktukujących stanowią kobiety, co w dużej mierze spowodowane jest błędnym przeświadczeniem, że joga to jedynie ćwiczenia rozciągające. Tymczasem w praktyce jogi zwraca się szczególną uwagę na rónomierne budowanie siły i elestyczności. Jest wiele pozycji jogi, które przede wszystkim zwiększają siłę i wytrzymałość fizyczną.

9. Czy joga jest religią i czy stoi w sprzeczności z religią chrześcijańską?

Absolutnie nie. Joga nie jest religią i nie stoi w sprzeczności z religią chrześcijańską. Joga jest systemem filozoficznym opartym na ćwiczeniach fizycznych, oddechowych i medytacyjnych. Faktem jest, że joga wywodzi się z innego kręgu kulturowego, jednakże praktykowanie jej jako formy pracy z ciałem nie odnosi się do sfery wyznaniowej, podobnie jak nauka karate i innych wschodnich sztuk walki.

10. Czy praktykując jogę muszę przejść na wegetarianizm?

Nie musisz przechodzić na wegetarianizm, gdyż spożywanie mięsa nie jest w praktyce jogi zabronione. To fakt, że spora część joginów i joginek stanowią wegetarianie, jest to jednak wyraz ich indywidualnej decyzji, a nie wymóg czy konieczność.